на живо

Защо не се получава между Хамилтън и Ферари?

Седемкратният световен шампион изпитва сериозни проблеми в Маранело

Седемкратният световен шампион Люис Хамилтън пристигна във Ферари със сериозна заявка и очаквания, но засега не ги оправдава. Британецът изпитва сериозни трудности с управлението на болида SF-25 и това си личи от резултатите.

В първите 6 състезания, Люис завърши в топ 5 само в Гран при на Бахрейн, а в останалите едва достигаше топ 10. Неговият съотборник Шарл Льколер се справя значително по-добре и има 3 старта сред първите пет, а в Саудитска Арабия дори се качи на подиума, завършвайки трети.

Проблеми с адаптирането

След 12 години в отбора на Мерцедес, Хамилтън подписа с Ферари и се потопи в абсолютно нова обстановка. Болидът на Скудерията е коренно различен от този, с който Хамилтън бе свикнал и това прави живота на големия шампион значително по-труден. Той немалко пъти се оплакваше от различни проблеми по колата. Факт е и че болидът на Ферари не е от най-силните и лесни за управление. Според данни от официалната страница на Формула 1, "черните кончета" са четвърти по бързина в момента.

Отборните заповеди

В Гран при на Китай Льоклер предизвика контакт между двата болида от Маранело, а докосването доведе до счупване на предното му крило.

Снимка: Reuters

Въпреки това по-младият пилот беше по-бърз от Хамилтън и с отборни заповеди седемкратният световен шампион беше принуден да го пусне пред себе си в един момент от състезанието. По радиото пък се чу, че единият не е доволен колко късно се случва това, а другият, че изобщо е принуден да го прави.

Размяната се случи в 21-вата обиколка. В крайна сметка всичко това нямаше значение, защото след края на състезанието двамата пилоти на Ферари бяха дисквалифицирани - Льоклер заради недостатъчно тежък автомобил, а Хамилтън заради прекомерно износване на планка под колата.

В Маями

В Маями подобен сценарий се разигра, но ролите бяха сменени. Фераритата преследваха Кими Антонели за 6-та позиция. Шарл Льоклер беше пред Люис Хамилтън, който беше с чисто нови гуми. Тогава от Ферари бяха по-колебливи в своето решение, а това само попречи на Люис, който пренатоварваше гумите си в мръсния въздух от колата на Льоклер. Неколкократно британецът изрази недоволството си от неразумната тактика на отбора си.

Снимка: gettyimages.com

Три обиколки по-късно, Ферари направи размяната, но вече предимството на новите гуми се беше изгубило. Няколко тура след това отново имаше напрежение, защото от бокса наредиха двата болида отново да разменят позициите си, защото обиколките до финала намаляваха, а Хамилтън не успяваше да се откъсне напред. Това логично въобще не му се хареса.

Противно на очакваното, Льоклер беше по-бързият от двамата пилоти въпреки износените гуми. В последната обиколка дори Карлос Сайнц с Уилямс настигна Хамилтън и се опита да го изпревари в последния завой, но британецът запази 8-мата си позиция.

В крайна сметка е твърде рано да се правят генерални заключения за каквото и да е било. Предстоят ъпгрейди по колата, а сезонът е дълъг. Едно е сигурно и това е, че 7-кратният шампион няма да се предаде без бой.

Автор: Виктор Здравков (стажант-репортер)

Последвайте btvsport.bg за още новини във VIBER

Още видео и снимки от btvsport.bg и в INSTAGRAM

Още горещи теми от от btvsport.bg и във FACEBOOK

Виж всички предложения от брошурата тук