Повече от 3 милиона нови последователи в социалните мрежи. С толкова се е сдобил Неймар от 28 юли насам, когато официално премина в „Пари Сен Жермен”. 25-годишното бижу, за което парижани платиха рекордните 222 млн. евро трансферна сума на „Барселона”, загря до червено платформите „Фейсбук”, „Инстаграм” и „Туитър”.
Футболните фенове, които държат под око бразилеца в „Инстаграм”, са нараснали с близо 1,5 млн. от момента, в който той постави подписа си под договора с ПСЖ. С милион са набъбнали почитателите му във „Фейсбук” и с 500 000 - в „Туитър”. Само от родината му хората, които са започнали да го следват през последните 18 дни, са нараснали с половин милион души. Много голям процент нови почитатели Неймар е спечелил и във Франция – близо 300 000.
Привличането на 175-сантиметровия голмайстор донесе солидни позитиви и на ПСЖ в социалните мрежи. Сумарно последователите на официалните профили на френския шампион във „Фейсбук”, „Инстаграм” и „Туитър” са скочили с близо 2 млн. от 28 юли насам.
Най-масово изглежда „нашествието” на харесвания на страницата на „Пари Сен Жермен” във „Фейсбук” (850 000), следвано от „новодошлите” в профилите на клуба в „Инстаграм” (750 000) и в „Туитър” (400 000).
Единственият футболист на планетата, който има повече влияние от Неймар в света на социалните мрежи и дигиталното пространство, е Кристиано Роналдо. Капитанът на европейския шампион Португалия и лидер на носителя на трофея в Шампионската лига „Реал” Мадрид, изглежда недосегаем на върха с общо 287 млн. последователи общо от трите най-популярни платформи.
Губещ в тази класация е Лионел Меси, който от години отказва да създаде свой акаунт в „Туитър”. От „Фейсбук” и „Инстаграм” кумирът на публиката на „Барселона” прави 167 млн. почитатели, което му отрежда третото място.