Финалът в Шампионската лига през миналия сезон е поставил рекорд по отношение на отзвука в социалните мрежи. Мадридският дуел между "Ливърпул" и "Тотнъм" преминава границата от общо 1 милиард взаимодействия покрай мача. Информацията, публикувана в сайта на УЕФА, е на fcbusiness.com, който се позовава на данни от компанията "Конвива".
Взаимодействията включват харесвания, споделяния, коментари и преглеждания. Данните са извлечени от активността на последователите в профилите на УЕФА, Шампионска лига, "Ливърпул", "Тотнъм", звездите на двата финалиста, както и на водещи спортни медии, предимно британски предвид характера на сблъсъка.
— Liverpool FC (@LFC) 1 юни 2019 г.
#SixTimes pic.twitter.com/jVvGdhvZXZ
Половината от взаимодействията са от страницата на УЕФА - над 486 милиона.
Отзвукът превръща финала на Шампионската лига в най-голямото спортно събитие в света за годината. Всички следващи изостават с поне 30% от близо 1.1-те милиарда взаимодействия. Ръстът е със 110% спрямо спора за трофея от по-предишния сезон.
Рекорден е и броят на импресиите в канала на турнира в "Инстаграм" - над 177 милиона.
"От години финалът в Шампионската лига е най-голямото еднодневно спортно събитие по отношение на медийното отразяване, а резултатите потвърждават, че това важи и за социалните мрежи. В УЕФА полагаме огромни усилия за подобряване качеството на съдържанието и привличане на още по-голяма активност, въпреки че сме добре позиционирани", заяви маркетинг директорът на УЕФА Ги-Лоран Епщайн.
УЕФА се похвали и със силното начало на настоящия сезон и общо около 149.5-те милиона взаимодействия в платформите на централата покрай жребия за груповата фаза. Тегленето в Монако в края на миналия месец е генерирало четири пъти по-голям интерес в сравнение с това преди година.
The official result of the 2019/20 #UCLdraw!
— UEFA Champions League (@ChampionsLeague) 29 август 2019 г.
3⃣ toughest groups are __ __ & __ pic.twitter.com/c7Xdro1vhn