на живо

Германският футболен съюз изгуби голям спонсор заради 12 съдийски грешки

Отсъждания за милиони

12 съдийски грешки ще струват милиони на Германския футболен съюз (ГФС). Централата остава без един от спонсорите си след поредно неправилно отсъждане в ущърб на "Вюрцбургер Кикерс".

В битката за оцеляване във Втора Бундеслига между "Вюрцбургер Кикерс" и "Нюрнберг" (1:1) съдията Тобиас Райхел показва само жълт картон за нарушение на защитника на гостите Лукас Мюл, който фаулира откъснал се сам срещу вратаря противников нападател.

За тази ситуация експертите са категорични: по-червен картон не може и да има.

Поредното грешно отсъждане преля чашата на търпението на спонсора на "Вюрцбургер" - "Flyeralarm", а това ще има ефект и върху футболната федерация на Германия. Фирмата прекратява договора си с ГФС, който е със срок до 2023 година и няма да разговаря за евентуалното му продължаване.

В интервю за "Билд" собственикът на фирмата Торстен Фишер коментира: "Имаше досега 11, а това е 12-и случай на съдийски решения, които ощетиха моя отбор през сезона. Затова без емоции и съвсем спокойно ви казвам, че прекратявам с това изказване в устна форма договорите си с ГФС. Загубих окончателно надеждата и вярата в справедливото и равноправно отношение към всички клубове, както и смисъла за сериозните бизнес отношения в областта на футбола."

След равенството с "Нюрнберг", "Вюрцбургер Кикерс" е на последната позиция във втория ешалон, с големи шансове да изпадне, тъй като е на 6 точки от 16-ото място на "Оснабрюк", даващо право на плейоф за спасение.

Фирмата е и главен спонсор на женската Бундеслига: "Казусът с женската Бундеслига ще го проверявам отделно и засега няма да им прекратя спонсорството, защото жените не са виновни с нищо в този доминиран от мъже свят на ГФС", добавя Фишер.

Какво представлява фирмата "Flyeralarm", чието име носи и стадионът на "Кикерс".

Това е онлайн печатница, в която работят 2500 човека. Оборотът за 2019 г. е над 385 млн. евро. От 7 години компанията е спонсор на ГФС, като дори на година плаща по 1,2 млн. евро за рекламни пана по време на мачовете на националния отбор.