Може ли футболен стадион да се съчетае с голям търговски център, тип мол? Тази дискусия беше повдигната след като евентуалният нов собственик на футболния "Левски" Джоузеф Диксън заяви, че има намерение да направи точно това с "Георги Аспарухов".
Оказва се, че стадион и мол могат да са в симбиоза, а примерът е от Сърбия. Местният първодивизионен "Вождовац" играе на съоръжение, разположено върху покрива на търговски център.
Клубът носи прозвището "Драконите" и е основан преди повече от век - през 1912 г. От 2013 г. неизменно е част от елита на сръбския футбол, но не може да се похвали с големи успехи. През сезон 2020/2021 "Вождовац" завърши на 14-то място в класирането и за малко да бъде в зоната на изпадащите.
Феновете на тима се събират да гледат своите любимци в търговския център срещу Централните гробища в Белград и само на няколко минути от престижния квартал "Дедине".
На последния четвърти етаж на мола има съоръжение за 5200 запалянковци, с осветление, с козирка над всички сектори и по всички стандарти на УЕФА.
Стадионът, заедно с търговския център под него, е открит през 2013 г. Първият мач, който е изигран на него е "Вождовац" - "Ягодина". Това е и първата футболна среща в западната ни съседка, проведена на изцяло изкуствена трева.
От клуба се гордеят със своето съоръжение и разясняват, че то се използва и от децата в школата, които са близо 400.
Ако се чудите дали този странен стадион влияе по някакъв начин на феновете, отговорът е "Не!". Те присъстват на всеки един мач (преди в Сърбия стадионите да бъдат затворени за привърженици заради пандемията от коронавирус) и подкрепят тима си с хореография, факли и димки. Най-изявената фракция на "Вождовац" носи странното име... "Инвалиди".