на живо

Вкусният "Супербоул": 1 млрд. пилешки крилца и 14 000 тона чипс

По време на финала на сезона компаниите за доставка на пица правят 1/3 от годишния си оборот

Вкусният

"Супербоул" е едно от най-големите спортни събития в света! Милиони хора тръпнат в очакване да научат кой ще е носител на титлата в Националната футболна лига (НФЛ) отвъд Океана, където американският футбол владее сърцата на феновете.

Тази година ще бъде 55-ото издание на мача, а един срещу друг ще се изправят "Тампа бей бъканиърс" и "Канзас сити чийфс". За разлика от предишните такива срещи, този път пандемията от коронавирус постави някои ограничения.

На стадион "Реймънд Джеймс" в Тампа, Флорида (с капацитет 65 618 души) ще могат да присъстват само 22 000 зрители. 7500 от тях ще бъдат медицински лица, които работят на първа линия в борбата със заразата. Всички те вече имат поставена ваксина.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Останалите пропуски бяха разиграни на томбола, а ваксинацията не беше задължителна.

Снимка: Reuters

Този "Супербоул" ще бъда най-малко посетеният в историята, но със сигурност няма да загуби интереса на телевизионните зрители. Всяка година над 115 млн. домакинства в САЩ и над 800 млн. по целия свят следят с притаен дъх важния мач.

Това предразполага към доста... похапване.

Немският сайт Tonight.de съобщава, че в нощта на "Супербоул" зрителите изяждат 1 млрд. панирани пилешки крилца! Към тях се добавят 14 000 тона чипс! Пуканките са по-малко, но все така впечатляващо количество - 4000 тона!

Снимка: Reuters

Производителите и доставчици на пица със сигурност са в пълна мобилизация за този ден. Според проучването на сайта, 1/3 от годишният им доход зависи именно от финала на НФЛ, а за целта фирмите наемат нови 11 000 служители.

Тези количества храна трябва да бъдат преглътнати с нещо. 120 млн. литра алкохолни напитки биват консумирани от зрителите пред телевизорите. Не е никаква изненада, че с 6% се повишават използваните болнични и отпуски в деня след мача.

Снимка: iStock

Любителите на залозите пък влагат милиарди, за да предвидят победителя в мача. Точната сума за 2019 г. е малко над 6 млрд. долара!

Най-големият приход по време на мача е от реклами. 30 секунди телевизионно време в паузите през 2021 г. ще струва 5,6 млн. долара! За сравнение, по време на "Супербоул" през 1967 г., цената е била скромните 30 000 долара.

Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Тагове:

супербоул

Виж всички предложения от брошурата тук