Българският футболен съюз (БФС) обяви, че се насочва към дигитализация в общуването с привържениците. Организацията е сключила петгодишен договор с швейцарски доставчик на иновативни технологични решения в сферата на спорта.
Президентът на БФС Борислав Михайлов смята, че "нашият проект е крайъгълен камък в тази част на Европа". "Това не просто ще ни издигне на друго ниво, но и ще ни помогне да привлечем инвестиции във футболната индустрия и в спорта като цяло", заяви той и благодари на екипа си за работата по проекта в последната година.
БФС посочва, че ще изгради цялостна дигитална екосистема - със специално приложение за запалянковците, фен-токени и NFT-платформа.
"Революционната стъпка ще даде възможност за използването на всички възможности на блокчейн технологиите и токенизацията в подкрепа на българския футбол и спорт като цяло. Редица клубове вече са се възползвали от дигиталните иновации, но това е първият случай, в който всички услуги са взаимносвързани и обединени под една шапка.", пишат от БФС.
Според информацията, целта е да бъдат разработени дигитални начини запалянковците да бъдат по-ангажирани с националния отбор. Началото ще бъде дадено с приложение за привърженици, а след това ще се пуснат NFT продукти (оригинални елемeнти - снимки, видео и други цифрови файлове за колекционери), както фен токени на националния отбор, които ще дават възможност на фенове да ползват специални предложения.
Ходът на БФС идва в момент на напрежение около организацията и множество критики от страна на запалянковците заради резултатите на националния отбор.
До момента основаният през 2019 г. швейцарски доставчик е работил с "Емполи", "Динамо" Киев, баскетболните "Партизан" и "Арис" и други.