Най-голямата многофункционарна спортна зала в България вече не носи името "Арена Армеец", с което беше позната от откриването си преди 11 години. След прекратяване по взаимно съгласие на договора от предишното ръководство на "Национална спортна база" ЕАД, ЗАД "Армеец" преустановява генералното си спонсорство.
Занапред съоръжението ще носи името "Арена София", като се търси спонсор и ново име.
"НСБ ЕАД благодари на ЗАД "Армеец" за успешното и коректно партньорство през изминалите 11 години. Сега усилията на ръководството на НСБ ЕАД са насочени към преговори за нов генерален спонсор и запазване на водещата позиция на "Арена София" като домакин на спортни и развлекателни мероприятия на световно ниво", заяви изпълнителният директор на НСБ ЕАД Светослав Русинов.
"Щастливи сме, че станахме част от изграждането и утвърждаването на спортна зала на толкова високо ниво. Благодарим за изключителния професионализъм, съвместна работа и всеотдайност през всичките години. Радостни сме, че имахме възможността да подкрепим развитието и подпомагането на българския спорт и култура. В резултат на съвместното сътрудничество с общи усилия допринесохме за реализирането на стотици спортни, образователни и развлекателни мероприятия в многофункционалната спортна зала", споделя за изпълнителният директор на ЗАД "Армеец" Константин Велев.
От НСБ ЕАД съобщиха, че започват активни разговори с потенциални бъдещи партньори, като ръководството ще се обърне към водещи компании в България. Преди сключването на нов договор за генерално спонсорство на "Арена София" ще бъде проведена съответната процедура за най-добрата оферта.
Според неофициална информация, договорът със ЗАД "Армеец" е бил на стойност 1 млн. лв. годишно. Не е ясно как без тази сума ще бъдат покривани значителните разходи по оперирането на съоръжението.
Преди няколко дни бившият директор на залата Борислав Велков публикува пост във Фейсбук, с който хвърля вината за ситуацията върху бившия спортен министър Радостин Василев.
"Време за ИЗБОРИ и за вече бившата "Арена Армеец София". От днес тя просто e залата на кръговото на "4-ти километър". Единадесет години след откриването на залата и провеждането на конкурс за наименование и генерален спонсор, който направихме с огромно желание да градим стандарти и история в спортния маркетинг, залата е безименна, дори е станала безлична.
Всеки, работил и ползвал "Армеец", знае, че заедно с Иван Драндийски и редица колеги за няколко години начертахме нови стандарти и практики в управлението и развитието на зали. Обиколихме света, за да практикуваме и да се учим. Вложихме желание, воля и търпение.
Да, все още има това-онова, което и днес се прилага, но като цяло картинката е тъжна, безперспективна за спорта, културата и преживяването на публиките. Много забележки могат да се отправят към дейността на НСБ през годините, но последното ръководство показа тежко непознаване на материята, която е много специфична и не е за всеки на ръководител. Да не подготвиш о’време нов генерален спонсор за представителната зала на София и България е "слаб 2" в управлението и маркетинга.
Този конкурс трябваше да бъде обявен поне преди 6 месеца, чрез което да се извлекат всички възможни имиджови ползи за залата и столицата. Вместо това НСБ има "модерен софтуерен продукт". Когато разгледаш ГФО-тата на дружествата в състава на НСБ, виждаш, че идейно, концептуално, управленски и финансово са останали далеч, далеч в миналото. Не софт, а ХАРДуера трябва да се подмени спешно в тази структура.
Да се върнем на темата! От утре събитията в залата ще се провеждат в... "залата на 4-ти километър", а докато се намери нов генерален спонсор, може да се именува "Арена Руди". Срещу 1 млн. на година обаче..."