на живо

Футбол и спортни автомобили: Защо седалките на скамейките са такива?

Сътрудничеството започва през 90-те години на ХХ век

Getty Images

Представете си празна скамейка на голям футболен отбор. Изглежда удобна, нали? И причината за това може би са тези огромни индивидуални седалки за всеки играч. 

Времето на дървените пейки отмина отдавна! Никой не би бил щастлив, ако трябва да се бута до свои съотборник и да се върти върху твърдата дъска. За това още през 90-те футболът се обръща за съдействие към... спортните автомобили.

Меки седалки, които предоставят достатъчен комфорт, за да не мислиш за нищо друго, освен за реакциите си при шофиране. Такива произвежда германска компания, която днес не се ограничава само до клиенти на 4 гуми. "Рекаро" е първата фирма, която започва да си сътрудничи с футболните клубове.

А първият отбор, който може комфортно да седи на меки индивидуални седалки е "Кайзерслаутерн". Германските "червени дяволи" решават да направят революционно нововъведени, след като треньорът Карл-Хайнц Фелдкамп се оплаква често от болки в гърба. През следващия сезон тимът печели шампионската титла на страната. Дали е чиста случайност или логично следствие от по-големия комфорт на скамейката, можем само да гадаем.

Снимка: Twitter

Останалите футболни клубове решават да опитат същия метод и не след дълго "Рекаро" започва масово да произвежда седалки, които да бъдат монтирани на скамейките.

И днес те не се различават много от тези за автомобили. Все още имат отвори, през които да мине предпазният колан, а по-големите късметлии сред футболистите се радват на система за затопляне.

Снимка: Getty Images

Над 70 клуба по света използват услугите на германския производител. Сред тях са "Манчестър Юнайтед", "Реал" Мадрид и "Борусия" Дортмунд. 

Една такава седалка струва малко над 4000 евро, но предвид, че на нея седи играч за милиони, този малък лукс, който днес изглежда като нещо напълно нормално, е нищожен разход.

Снимка: Getty Images