Много драматичен се оказа първият кръг от Световния шампионат по издържливост. Още в събота падналият в Британия сняг застраши провеждането на 6-те часа на Силвърстоун, но състезанието се проведе при добри условия, макар и белязано от редица аварии и технически проблеми на лидерите. В крайна сметка не пилотирането и колата, а стюардите определиха победителя.
В началото след старта начело излезе Марк Уебър с Porsche – в 17-а обиколка австралиецът успешно изпревари пол-ситъра Андре Лотерер с Audi и постепенно си отвори преднина.
След него в колата седна Брендън Хартли и съумя да увеличи преднината им. За жалост в третия час на гонката при изпреварване на изостанал любител, колата на Porsche прекалено рано се върна в състезателната линия и двете коли се удариха. Porsche-то на Хартли едва не се преобърна, а и двата автомобила отпаднаха. По-късно стюардите предупредиха Хартли за опасното му каране.
Няколко минути по-късно отпадна и едно Audi R18 e-tron quattro – Лукас ди Граси бе принуден да спре на трасето заради технически проблем с хидравликата. В битката за победата останаха: за Porsche - Дюма/Яни/Лийб, а за Audi - Фаслер/Лотерер/Трелуйе.
Във финалния етап спукана гума промени тотално стратегията на отбора на Porsche. Заради по-ранния принудителен питстоп горивото им не стигна до финала и 7 тура преди карирания флаг Нийл Яни бе принуден да се отбие отново до бокса.
Така екипажът на Audi пресече финала пръв, но радостта им бе кратка. На техническия преглед след финала стюардите откриха, че контролната планка под дъното на колата е разположена с 5мм по-високо и екипажът Фаслер/Лотерер/Трелуйе бе дисквалифициран. Така победата остана за Porsche.
В клас LMP2 победител е RGR Sport by Morand, с пилоти Гонзалес/Албъкърки/Сена. И в GTE Pro, и в GTE Am триумфираха представители на AF Corse на Ferrari.