Шоу като за Вегас със сценарий като за Холивуд. Това е Super Bowl. Събитие, което излиза далеч от рамките на спорта. Super Bowl е културен и социален феномен. Зрелище и бизнес за милиарди. Големият спортен финал е по-гледан от церемониите по връчването на Оскар, Грами и Еми взети заедно.
Домакин на 58-ия Super Bowl за първи път в историята бе Лас Вегас. По-добра комбинация от тази едва ли има – и за шоуто, и за парите, и за залозите, и за медийния шум. Това е и най-скъпият Super Bowl в историята. Цената за място на трибуните надхвърли 10 хиляди долара, а ВИП пакетите, с включен транспорт с частен самолет, струваха 1 млн. долара. Вторият най-скъп стадион в света "Алиджънт стейдиъм" предлагаше още частни ложи с личен готвач и 5-степенно меню срещу 2,5 млн. долара.
Икономическият ефект на Super Bowl за региона е изчислен на около 600 милиона долара. Говорим за повече от 330 хиляди туристи, които са запазили хотели във Вегас и района; за рекламните позиции из града - например прочутата Сфера, която се брандира срещу милиони; за препълнените казина, барове, клубове и дискотеки. Не липсва и любопитната статистика покрай финала. Например около милиард и половина порции пилешки крилца са били изядени в най-чаканата неделя от всеки американец.
През годините рекламите в Super Bowl са се превърнали в събитие в самото събитие. Те са чакани със същия интерес, както и самата среща. Тази година 30-секунден рекламен спот струваше 7 милиона долара, а специалистите в бранша отчитат, че демографската група, към която са насочени много от рекламите, вече е различна. И това безспорно е свързано с Тейлър Суифт. Сред рекламодателите се завръщат брандове за красота и грижа за здравето. Забелязва се и значително отдръпване от рекламирането на технологии за сметка на услуги за хората и по-традиционни продукти, които са част от ежедневния живот.
Осемкратният носител на "Златната топка" Лео Меси е герой в една от рекламите. Аржентинецът, който играе за американския Интер Маями, е лице на бира. Семейство Бекъм - Дейвид и Виктория, участват в реклама на онлайн платформа за поръчка и доставка на храна, заедно със звездите от сериала "Приятели" Дженифър Анистън и Дейвид Шуймър. В забавното видео героите забравят важни неща от живота си (Рейчъл например не помни кой е Рос), но помнят да си поръчат храна от въпросната платформа.
Ефектът "Суифт" е отделна история в историята. Певицата се появи за пръв път на мач на Канзас Сити през септември 2023 година, когато се разбра за връзката й с Травис Келси, а ефектът върху американския футбол се оказа огромен. Тя ангажира много млади фенове, нова аудитория, които се питат защо Тейлър Суифт е на мач в НФЛ, какъв е този спорт и т.н. От НФЛ съобщиха, че гледаемостта на мачовете сред жените се е увеличила драстично. Дъщерите на феновете на американския футбол вече проявяват интерес към спорта заради Суифт.
Суифтийс - армията от милиони фенове на всичко, свързано с Тейлър, дадоха съвсем нов глобален бум на НФЛ и особено на Канзас Сити. Певицата е вдигнала стойността на тима с над 341 млн. долара.