на живо

„Кими Райконен” от София с първа победа за Sin Car

Български пилот с феноменален дебют в пистовите серии на Европа

„Той има хладнокръвие и психика. Не го лови предстартова треска. Много слуша, спазва стратегия, следва фирмената и отборна тактика. Това е българският Кими Райконен” – с тези думи собственикът на българския отбор София Кар Моторспорт и дизайнер на състезателния автомобил Sin Car Росен Даскалов похвали българския си пилот Иван Влъчков за победата през уикенда на „Словакия ринг” в поредния кръг от европейските серии GT4.

18-годишният младеж, който все още не е свалил брекетите, успя да се озъби на големите пилоти, като се представи повече от успешно при първото си участие на европейско пистово състезание, на непознатото трасе и с автомобил, с който е направил само два часа тестове.

В българския шампионат на затворен маршрут Иван Влъчков е безапелационен шампион за 2016 и редовен победител от стартовете в група „Туринг” с „Honda Civik”, която до преди две години бе в ръцете на друг шампион – Цветан Илиев. Колата му е с предно предаване и едва 2000 куб. см работен обем, докато Sin Car-ът е със задно предаване и близо 370 к.с. мощност. Разликите не попречиха на младока да спечели квалификацията сред аматьорите и да завърши втори в стартовете на „Словакия ринг”. Заради нарушение победителят бе дисквалифициран и така най-големият приз отиде в ръцете на Влъчков. 

Снимка: Lap.bg

„Разликата от 6 десети с времето на най-добрите професионалисти ни дава увереност, че можем да продължим с успехите и българският химн отново ще звучи по европейските трасета. Не се страхувах да дам колата в ръцете на Иван, съзнателно поех риска да го поканя. Той кара отлично. Остават ни състезанията на Зандвоорт и Нюрбургринг, дано да успеем да привлечем спонсори и да гарантираме участието на Иван до края на сезона” – надява се още Росен Даскалов.

„Благодаря много на Росен и на баща ми, че успях да сбъдна моята мечта – да карам на истинско трасе с истински автомобил. И аз имам огромно желание да продължим, но зависи дали ще имаме възможност” – коментира Иван Влъчков успеха си.

Според бащата на Влъчков, който е основен негов спонсор, за един състезателен уикенд в сериите са нужни около 30 хиляди лв. Ако се осигурят – Иван ще продължи да кара до края на сезона, като само едно от двете европейски състезания съвпада като дати с участията му в шампионата на затворен маршрут на България.

Тагове:

иван влъчков