От следващия сезон върху фланелките на италианския шампион "Ювентус" ще грее нова емблема, съобщава официалният сайт на клуба.
Промяната е част от глобалната кампания на тима - „Черно и Бяло и още нещо”, която има за цел да подобри имиджа на "Старата госпожа" в световен мащаб.
Новото лого е максимално опростено - в него се съдържа единствено буквата Ю (“J”). Тя заменя старата емблема, в която от 2004 г. бе поместен гербът на град Торино.
Клубните легенди Павел Недвед и Джанлуиджи Буфон собственоръчно презентираха новия дизайн на логото.
Според президента на "Ювентус" - Андреа Аниели, емблемата е отражение на целия клуб и на характера на отбора.
„Това ново лого е символ на ювентинския дух и начин на живот. За да растем, ние трябва да печелим не само на терена, но също така и да подобряваме реномето си извън него, за да достигаме нови висоти”, заяви Аниели.
През 30-години на миналия век "Ювентус" използва подобна емблема. Белите и черните напречни линии – тип „зебра”, пък са част от клубното лого от 70-те години.
Въпреки целия ентусиазъм обаче, много от феновете на тима реагираха скептично:
„Това е най-лошата емблема в историята на „Ювентус”, „Това лого е просто лошо", „Хей, "Ювентус", какво правите?”, са само част от негативните мнения в социалните мрежи относно промяната на емблемата на гранда от Торино.