Дисциплината „рали спринт” за първи път ще има своето издание под връх Бузлуджа. На добре познатото на всички „планинци” трасе този път ще участват рали-пилотите и техните навигатори. Дългата 10,20 км отсечка, която носи името СЕ „Севтополис” ще се кара три пъти само на изкачване, като е удължена откъм старта с още 3 км. Щабът на състезанието и сервизната зона са разположени на Крънското ханче.
Опознаването на трасето е в събота, 18 юни, от 9 до 13 часа, а церемонията по откриването ще е вечерта от 19 ч. в центъра на Казанлък. В неделя трасето от разклона за връх Бузлуджа ще е затворено от 9:15 ч. сутринта до около 15 часа следобед. Стартът на първия манш е в 10:15, като е оставена почивка от около 30 мин между отделните минавания. За публиката са обособени 35 зрителски зони, има осигурени и 25 паркинга по протежение на трасето. Конфигурацията на скоростния етап включва 26 леви и 26 десни завоя, както и изкуствените шикани.
Надеждата на организаторите от АСК „Ефко Рейсинг” е, че ще се съберат участници от трите дисциплини на автомобилния спорт – рали, писта и планинско. Получени са заявки от 26 екипажи, сред които има и двама 16-годишни пилоти – Виторио Попов и Иван Шопов. Начело на списъка са Георги Василев-Стефан Добрев с Мицубиши Ево 9, следва ги Йордан Атанасов, който сега ще бъде воден от Ангел Башкехайов. Силни са и участниците на Стефан Драганов – Костадин Щерев с навигатор Ани Папазова, Даниел Живков има два дни, за да определи кой ще седне на дясната седалка, Стефан Георгиев-Стайко Стайков с легендарния Форд Ескорт РС и Красен Василев-Стелиян Станчев с Рено Клио.
Участието си след рали България продължава и дамския екипаж Диана Стоянова-Иванела Иванова със Ситроен Саксо. С такъв автомобил ще стартира и Марко Стойчев с навигатор Йордан Батаклиев, след като край Варна разбиха състезателното си Мицубиши. На старта ще видим след дълго отсъствие и Мирослав Маринов-Евгени Иванов, състезателите на АСК Форд-България ще се изявят с ВАЗ 2108.