на живо

Metaverse Festival Prague 2023: Физическо и дигитално облекло (ВИДЕО)

Решението на модните ни проблеми?

 

Не е тайна, че модната индустрия има много проблеми. От една страна - такива, които засягат хората в самата индустрия. Отвън това изглежда като бляскава работа, където всичко е пари, има вкуса на пари и ви кара да се чувствате сякаш носите пари. Трябва да помислите за маркетинговия микс, ако искате да успеете.

Продавате ли на правилните клиенти? Продавате ли на правилното място? Към правилните канали за търговия? На правилната цена? Твърде високо? Твърде ниско? За какъв пазар е продуктът? Нишов продукт или за масовия пазар?

За да успеете в модната индустрия, трябва да имате добро разбиране за бизнеса, желание за учене и изобилие от творчество. Точно както няма такова нещо като лесен успех (поне на теория). Винаги ще има цена, която да платите за успеха.

Модните тенденции създават необходимост за свръхпотребление. Промяната на пазара означава по-голяма нужда за проектиране, повече тестове и повече отпадъци. Това в замяна създава стремеж към свръхпроизводство и свръхпотребление на ресурси.

 

Bluehouse - пазар за екологични продукти, публикува статия, в която подробно описва проблемите с модната индустрия.

Например:

- Необходими са 2720 л вода, за да се произведе една тениска.
- За отглеждането на 1 кг памук са необходими 10 000 л вода.
- Боядисването и третирането на текстила е отговорно за 20% от замърсяването на водата.
- Повечето нискокачествените дрехи се озовават на сметищата. 90% от съдържанието не се разлага.
- Синтетичният текстил представлява 35% от микропластмасите във водата.

Много щети, само за една тениска.

На фестивала Metaverse Festival Prague 2023, Олска Грийн показа своето решение за проблемите в модната индустрия - фигитална мода.

Фигиталната мода е отразена в марката на Олска - ECOOLSKA.

По отношение на физическата мода, ECOOLSKA съчетава използване на алтернативни ресурси. Дрехите, произведени от ECOOLSKA, са изработени от необичайни устойчиви ресурси като кактусова и ябълкова кожа, портокалова коприна и тъкани от водорасли.

 

Освен това компанията насърчава ъпсайклинга - процеса на използване на остатъчни материали или дрехи, за да се направят нови облекла, давайки шанс на тонове материал да бъдат използвани отново.

По отношение на дигиталната мода, ECOOLSKA се опитва да интегрира мода в метавселената. С технологията вече можете да създавате модели дрехи, които ви позволяват да изглеждате модерни, без да е необходимо да купувате физически материал. Това също е умен начин за проектиране и тестване на дрехи за физическа покупка, без да губите ресурси.

Използването на AR/VR технологията също позволи създаването на мета модни ревюта, което дава възможност на хората да продават стоките си онлайн по по-потапящ начин.

Няма нужда да шофираш никъде. Няма нужда да пътуваш със самолет. Преживяваш всичко, където пожелаеш.

Дрехите, които са създадени физически, могат да бъдат преведени в дигитална среда, което ви позволява да изразите себе си по същия начин онлайн. Дигиталната мода може да се приложи и към любимите ви видеоигри, като Roblox или Zepeto.

Дигиталната мода също даде възможност да се използва NFT - част от историческия момент, в който физическата и дигиталната мода се сблъскват.

Презентацията на Олска беше доказателство, че можем да сме дигитално настроени, популярни и готини, без да се замърсяваме планетата.