Стартът за 500-те мили на Индианаполис Мотор Спидуей често завършва с неочакван победител. Но през 2016 г. Александър Роси втрещи всички, преминавайки край карирания флаг самотен. Най-близкият му конкурент, финиширал втори – Карлос Муньос, завърши с четвърт трасе по-назад.
33 обиколки преди финала зеленият флаг бе развят за последен път и повечето пилоти в челото се отбиха до бокса за последно дозареждане с гориво.
Девети в колоната при последния рестарт, Роси хазартно предпочете да остане на трасето и рискът се отплати – американецът докрета на последни изпарения до поредицата от тухлички, бележеща финалната линия на Старата тухларна. Веднага след карирания флаг младежът съобщи по радиото на невярващия си екип, че е останал без гориво. Само за сравнение – скоростта на Роси в последния тур е била 180 мили в час, при обичайни 230 мили в час. Преднината му пред втория бе 4.5 секунди, трети финишира Джоузеф Нюгардън. Тони Канаан и Чарли Кимбъл оформиха Топ 5.
„Нямам идея как го направихме... не мога да повярвам, че успяхме” – коментира Роси след финала пред вестник "Индианаполис стар".
Това е първият пълен сезон на Александър Роси в Индикар. Преди това той имаше пет старта за отбора на "Манор" във Формула 1 като най-доброто му класиране бе 12 място във финала за Голямата награда на САЩ-2015.
В момента Роси е един от последните в списъка на резервните пилоти в кралските гонки. През 2016 г. в Индикар той кара за "Браян Херта", който обедини екипа си с "Андрети аутспорт".
Александър Роси бе класиран на 25-о място от 33 на старта според шансовете за успех, а букмейкърите ще трябва да изплатят по $6600 за един предварително заложен на Роси.
Последният пилот, спечелил Инди-500 бе Хелио Кастроневес през 2001 г., но дотогава той бе изкарал три години в КАРТ-сериите и имаше опит на овали. Другият новак, триумфирал на Старата тухларна, също бе бивш пилот във Формула 1 – през 2000 г. Хуан Пабло Монтоя триумфира за първи път на Инди, последва успех и през 2015 г. тази година обаче допусна удар във втория завой и отпадна от битката.