на живо

Кръв и шевна машина: Брутално послание към Роджър Федерер (СНИМКИ)

Зловещ пърформанс в центъра на Цюрих

 

Борещите се за защита на човешките права в Цюрих отправиха брутално послание към един от най-великите в тениса - Роджър Федерер.

20-кратният шампион от Големия шлем попадна под обстрел от активисти, които смятат, че бившият тенисистът подкрепя нарушаването на човешките права.

Става дума за компанията On, в която Маестрото от Базел е инвеститор и творчески партньор, която произвежда маратонки и туристически обувки.

Фирмата наскоро нашумя в новините в Швейцария - твърди се, че тя продава артикулите си в Швейцария на 20 пъти по-висока цена.

Активисти на организацията "Кампакс" изнесоха зловещ пърформанс в центъра на Цюрих.

Мъж с маска на Роджър Федерер седеше до шевна машина с червена боя, разлята върху него, наподобяваща кръв.

Активистите са загрижени и за заплатите на работниците във фабриките във Виетнам.

 

"Фалшивият Роджър Федерер усети гнева и червеното чудо: символ на ниските заплати, които Оn плаща на шивачките във Виетнам. Според On работниците печелят 260 франка на месец, като всичко това включва натиск за добро представяне, изискване за високо качество и много извънреден труд. Въпреки това, според Asia Floor Wage Alliance, справедливата заплата е 450 франка на месец. On е далеч от това!

Подпишете нашата петиция сега и поискайте справедливи и прозрачни заплати от ръководството на On в тяхната производствена верига!", се казва в изявление на тази организация.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Campax (@campaxorg)

"От основаването си през 2010 г. On се превърна от слаб стартъп в публична компания за 10 милиарда долара, базирана на способността си да постави технологията за елитни обувки за производителност на краката на хората, които искат да тичат. On надхвърли 1 милиард долара продажби миналата година и наскоро повиши насоките си за продажби за 2023 г. до 2 милиарда долара.

Тенисът представлява амбицията на On да стане нещо още по-голямо, истинска глобална марка за спортно облекло, способна да се конкурира в различни категории като Nike, която отчете приходи от 46.7 милиарда долара през 2022 г., и Adidas с 23.7 милиарда долара приходи миналата година", пише през септември 2023 г. "Forbes България" за On.