на живо

Вкусният "Супербоул": 1 млрд. пилешки крилца и 14 000 тона чипс

По време на финала на сезона компаниите за доставка на пица правят 1/3 от годишния си оборот

"Супербоул" е едно от най-големите спортни събития в света! Милиони хора тръпнат в очакване да научат кой ще е носител на титлата в Националната футболна лига (НФЛ) отвъд Океана, където американският футбол владее сърцата на феновете.

Тази година ще бъде 55-ото издание на мача, а един срещу друг ще се изправят "Тампа бей бъканиърс" и "Канзас сити чийфс". За разлика от предишните такива срещи, този път пандемията от коронавирус постави някои ограничения.

На стадион "Реймънд Джеймс" в Тампа, Флорида (с капацитет 65 618 души) ще могат да присъстват само 22 000 зрители. 7500 от тях ще бъдат медицински лица, които работят на първа линия в борбата със заразата. Всички те вече имат поставена ваксина.

Останалите пропуски бяха разиграни на томбола, а ваксинацията не беше задължителна.

Снимка: Reuters

Този "Супербоул" ще бъда най-малко посетеният в историята, но със сигурност няма да загуби интереса на телевизионните зрители. Всяка година над 115 млн. домакинства в САЩ и над 800 млн. по целия свят следят с притаен дъх важния мач.

Това предразполага към доста... похапване.

Немският сайт Tonight.de съобщава, че в нощта на "Супербоул" зрителите изяждат 1 млрд. панирани пилешки крилца! Към тях се добавят 14 000 тона чипс! Пуканките са по-малко, но все така впечатляващо количество - 4000 тона!

Снимка: Reuters

Производителите и доставчици на пица със сигурност са в пълна мобилизация за този ден. Според проучването на сайта, 1/3 от годишният им доход зависи именно от финала на НФЛ, а за целта фирмите наемат нови 11 000 служители.

Тези количества храна трябва да бъдат преглътнати с нещо. 120 млн. литра алкохолни напитки биват консумирани от зрителите пред телевизорите. Не е никаква изненада, че с 6% се повишават използваните болнични и отпуски в деня след мача.

Снимка: iStock

Любителите на залозите пък влагат милиарди, за да предвидят победителя в мача. Точната сума за 2019 г. е малко над 6 млрд. долара!

Най-големият приход по време на мача е от реклами. 30 секунди телевизионно време в паузите през 2021 г. ще струва 5,6 млн. долара! За сравнение, по време на "Супербоул" през 1967 г., цената е била скромните 30 000 долара.

Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Тагове:

супербоул