За YORD метавселената е следващата еволюция на интернета, където ние се отдалечаваме от "ерата на смартфона".
"Виждаме, че много технологични компании като Apple, които в момента представиха новият хедсет, и други, се стремят към това бъдеще и това прави цялата среда доста развълнувана от бъдещето."
На въпроса дали създателите на съдържание, като художници или програмисти, могат да се възползват от метавселената, Давид Маржак каза:
"Мисля, че е обратното. Метавселената е нищо без създатели, като потребителска икономика. И това нещо, което би заменило реалния живот, всъщност е вид погрешно схващане, което един вид наранява метавселената. Това е по-скоро като алтернативен начин. Ние имаме нашия мобилен телефон и нашите браузъри, в реалния живот. Не че трябва да го заменим, но е с нови технологии и нови възможности за комуникация и как да взаимодействаме с хора."
На въпроса, ако повече хора знаят за добрите аспекти на метавселената и дали това ще създаде интерес, Маржак се съгласи.
"Да, определено го виждам в момента. Основните групи са всъщност младите хора, геймърите, бих казал тази зубър общност, нърд култура. Мисля, че върви ръка за ръка с изкуствения интелект. С него и с уредите, с които можем да създадем знания за 3D дизайна, за програмирането и в този момент можем да се включим и да съдействаме и да бъдем създатели."
Що се отнася до бариерите за прогреса, терминът "метавселена" не е имал най-положителната репутация, като една от причините са ограниченията от страна на хардуера.
"Беше много, много отдавна, когато някак си решихме да се присъединим към Facebook, Twitter.", започна Адам Райноха. "Имаше една внезапна нужда да се свържем, защото имаше други хора. Не искахме да пропуснем, искахме да разговаряме с приятелите си, да видим новините и това в крайна сметка ще се повтори отново за другите платформи. Мисля, че ще има увеличаваща нужда хората да се присъединят, но също така ще има по-добър хардуер, който ще им позволи да го направят."
Следващият голям въпрос беше свързан с видеоигрите. Райноха заяви:
"Главните игри в метавселената са Roblox, Minecraft, Fortnite. Тези хора се справиха изключително добре, защото позволиха на потребителите да създават ангажиращо съдържание за други хора и в крайна сметка - неограничено съдържание. Мисля, че там трябва да черпим вдъхновение за всички VR дейности." Той продължи, като разясни повече за съдържанието. "Трябва да започнеш със забавлението. Това е проблемът. Сега, което се случва във виртуалната среда, те вече започват със системата за монетизация, като в Second Life. Да построиш живота си, да построиш къщата си, но какво ще правиш там? Ще се отегчиш. Ще напуснеш платформите."
"Ето защо водещата в момента е Roblox", добави Маржак. "Дори и за деца. Има деца на 12 години, които създават свой собствен свят и го монетизират. Това е нещо, което им позволява да играят различни игри, център да свържат всички тези преживявания. За повечето деца това е следващата социална мрежа. Комуникират с други, интересното е, че те дори са в състояние да инвестират собствените си пари. За тях е малко по-различно, ако си купят тениска на Nike или ще си купят тениска на Nike в Roblox, защото повечето от техните приятели вече са там и това ще има подобен ефект върху тях."
След това дойде време за малко лични въпроси. Какво накара Райноха и Маржак да се присъединят към метавселената?
"Защото е забавно!", каза Маржак. "Занимавах се с програмиране, правех мобилни приложения и това беше нещо като все още ангажираща област, защото тогава беше нова технология. Можете да вземете мобилния телефон и да направите нещо ново, което хората харесват и виждат за първи път. Работя в AR и VR 8 години и все още намирам хора, които никога не са виждали AR или VR. Това вълнение за тази нова платформа...”
"Аз наистина вярвах, и все още вярвам, все повече и повече, че AR и VR могат да доведат този следващ етап на човешкото разбиране.” Каза Адам. “За нашето възприятие, как виждаме света, как възприемаме света. Ние хората сме визуални същества. Това ще бъде следващото голямо нещо и ще подобри много други... Това вълнение ме накара да намеря Давид и да получа правилната настройка, компанията и да изследвам това пространство. Наистина е готино да си част от историята, защото новите платформи се случват едва след десетилетия. Удивително е да бъдеш поне много малка част от тази еволюция."
"И със скоростта, с която технологиите се променят, е много важно да оставите своя отпечатък. Сега, когато хората разбират какво е метавселената, това вероятно ще доведе до по-реалистични очаквания и стабилно развитие."
"Това не означава, че метавселената е всичко", каза Давид. "Беше трудно за хората да схванат какво означава терминът. Всеки може да назове всичко метавселена. От уебсайт до видеоигра, терминът беше нещо неточно. Мисля, че в момента има реални случаи. Реално развитие. Вървим по-стабилно по отношение на растежа и разбирането на темата.”