Официално беше представен националният ни отбор по автомобилизъм на планинско изкачване. Те ще участват във второто издание на Купата на нациите на 8 и 9 октомври в Щернберг, Чехия. В него България ще бъде представена от Любен Каменов, Христо Манолов, Стефан Стоев и Юлиан Телийски, а капитан е Любомир Мечков. И четиримата ще участват в отворения клас Е1 на Група 3, като кубатурите на автомобилите им са различни.
Стоев е с най-малката (2000сс, без принудително пълнене), "Лансър"-ът на Телийски е 2000 куб см с турбо, Мицубишито на Манолов е 2400 кубика, а Каменов – 2200 кубика. Тази трета група е най-разнообразната и най-масовата, като предлага изключителна палитра от различни технически решения за изработването на добър автомобил за планински изкачвания.
Трите групи ще излъчат индивидуалните победители и техните подгласници, но българските пилоти ще гонят добро представяне в класирането по нации. То ще се извърши на база най-постоянно представяне в трите състезателни манша, тоест ще се гонят най-малките разлики в постиженията на пилота.
Във второто издание на „Планинския Мастърс” на ФИА ще се включат общо 14 държави, като заедно с България дебютант ще е и тимът на Румъния. Състезанието се провежда на всеки две години. Първи шампиони през 2014г. станаха белгиецът Яник Бодсон, Ерик Бержерон от Швейцария и Никола Шац от Франция, а сред нациите триумфира Италия.
Трасето в Щернберг е част от европейския календар в дисциплината Планинско изкачване, но за Купата на нациите е съкратено на 3,333 км от общо 7. Максималният наклон е 4%, а денивелацията между старта и финала е 124м, включва 10 завоя и е напълно непознато за българите.
Наши представители за първи път ще се изявят на подобно събитие, а очакванията им са за достойно представяне. От четиримата пилоти само Каменов има някакъв по-стабилен международен опит, но всички са подготвили автомобилите си за битката. В петък ще преминат технически и административен преглед, в събота са двата тренировъчни манша за опознаване на трасето, а в неделя ще се направят по три минавания на маршрута. Редът на стартиране е на база най-доброто постижение от събота, а в неделя времената от трите изкачвания се сумират. Горивото е според разрешеното от ФИА, както и нормални бензини от бензиностанциите. Според капитана на тима Мечков няма да има стратегии и сметки, а всички ще карат максимално бързо, но без излишни рискове рискове.
Освен събиране на международен опит, българите ще промотират и страната ни като кандидат за кръг от европейския шампионата на планинско изкачване. Състезанието „Шипка-Дамасцена” има вече две много успешни издания и организаторите му ще поканят за догодина европейския елит в отворено състезание, което ще кандидатства за кръг от шампионата на Стария континент през 2018. Подготвени са специални флаери и други рекламни материали, които казанлъчани ще раздадат в Щернберг.