Най-трагичният ден в историята на "Манчестър Юнайтед" - 6-и февруари 1958 година. Чартърът, превозващ състава на "червените дяволи" на връщане от сръбската столица Белград, каца в Мюнхен, за да презареди гориво, но при излитането се блъска в стената, обграждаща летището и катастрофира. 23 от общо 43 пътници на борда загиват, а измежду тях са и 8 играчи на "Юнайтед".
През сезон 1956/57 тимът, воден от легендарния сър Мат Бъзби, печели по убедителен начин своята 5-а титла на Англия. Феновете на футбола на Албиона са впечатлени от играта на "Бебетата на Бъзби", а някои дори вярват, че "Юнайтед" е способен да направи невъзможното и да спечели требъл.
На 4-и декември 1957-а година Дънкан Едуардс и компания гостуват в Прага на местния "Дукла" в мач от първия кръг за Купата на Европейските шампиони (КЕШ). "Червените" губят мача, но успяват да се класират напред в турнира. На връщане отборът едва не пропуска срещата от първенството срещу "Евертън", а причината затова е забавяне в полетите.
За следващото гостуване в Европа ръководството на "Юнайтед" решава да използва чартърен полет. Този път съперникът е сръбският "Цървена Звезда", а в първата среща на "Олд Трафорд" шампионът на Англия печели с 2:1.
Полетът от и до Белград включва задължително спиране в Мюнхен за презареждане на гориво. На пристигане в сръбската столица времето е толкова лошо, че дежурният инженер на летището разбира за кацането на самолета чак когато той спира на мястото, предназначено за паркиране.
Самият мач завършва при резултат 3:3, а "Юнайтед" продължава към полуфиналите за втора година поред. След срещата, от британското посолство в Сърбия организират коктейл по случай класирането, на който присъстват всички играчи. На следващата сутрин футболистите, водени от звездата на тима Боби Чарлтън, потеглят към летището, а полетът е отложен с 1 час, тъй като крилото на "червените дяволи" Джони Бери си губи паспорта.
Малко по-късно самолетът пристига в Мюнхен, а снегът и студеното време в немския град принуждават пилота капитан Джеймс Тейн да използва всичко възможно за да предотврати заледяване на крилата. Докато чакат, някои от футболистите от Манчестър са в толкова добро настроение, че дори започват да замерят със снежни топки работниците на летището, които презареждат резервоарите на самолета.
В 14:20 часа британско време е дадена зелена светлина за излитане, но то се оказва неуспешно, тъй като капитан Тейн и вторият пилот капитан Кенет Реймънт долавят тревожен звук от двигателите, което ги кара да прекратят излитането. Пилотите правят нов опит, но той също бива прекратен.
Всички пасажери слизат от самолета, а на връщане към сградата на летището изгряващата звезда на "Манчестър Юнайтед" Дънкан Едуардс изпраща телеграма до своята половинка: "Всички полети днес са отменени. Ще се приберем вкъщи утре. Дънкан." Съвсем неочаквано обаче пътниците са извикани да се качат на самолета само минути по-късно.
Точно в 15:04 часа британско време е направен и трети опит за излитане. Самолетът не успява да се издигне на време и се сблъсква челно в оградата на летището, а след това и в една къща. В същото време дясната страна на самолета удря дървена колиба, в която се складира гориво и това кара машината да избухне.
Докато екипите на спешна помощ пристигнат на мястото на инцидента загиналите са 21 - включително седем играчи, осем журналисти, туристическият агент, организирал пътуването, а също така и фен на отбора, който е пътувал заедно с целия щаб.
Оцелелите са закарани в болницата в Мюнхен, а измежду тях са лявото крило Албърт Сканлън, който остава в безсъзнание през следващите три седмици, звездата на тима Боби Чарлтън, който претърпява леки контузии на главата, както и Джони Бери и Джаки Бланчфлауър, които пък са ранени толкова зле, че така и не стъпват на терена отново.
Мениджърът на "Юнайтед" Мат Бъзби е с фрактури на ребрата и краката, а също така и с пробит бял дроб. Състоянието му е толкова тежко, че от болницата не дават никакви надежди.
На следващия ден телата на загиналите са транспортирани до Манчестър, където прекарват вечерта в салона на "Олд Трафорд" преди да бъдат събрани от семействата им. Хиляди хора се събират на погребенията на футболистите, а в цялата страна се провеждат възпоменателни служби.
Въпреки слуховете, че отборът няма да може да се възстанови от трагедията и ще прекрати участието си във всички турнири, на 19-и февруари "червените дяволи" излизат срещу "Шефийлд Уензди" в мач от петия кръг за купата на Футболната асоциация (ФА). На корицата за програмата на мача е изписано: "'Юнайтед' ще продължи". Бъзби пък привиква своя асистент Джими Мърфи и от болничното легло му казва да "продължи да развява флага". "Манчестър Юнайтед" печели двубоя с 3:0.
Младият Дънкан Едуардс умира от контузиите си на 21-и февруари, а седмица по-късно и вторият пилот Кен Реймънт също губи живота си, което прави общия брой на загиналите 23. За щастие Мат Бъзби се стабилизира и заедно със съпругата си заминава в Швейцария, за да се възстанови.
До края на този злощастен за "Юнайтед" сезон, тимът играе на финал за купата на ФА, но губи от "Болтън" с 2:0. В турнира за КЕШ пък английският гранд бива победен от "Милан".
За сезон 1958/59 от УЕФА предлагат на футболната асоциация на Англия да включат тима от Манчестър в турнира за КЕШ, но предложението е отказано и само шампионите "Уулвърхамптън" взимат участие.